mm

fredag 6. juni 2014

Pestobakt Ørret...

Dette ble en ny favoritt blant jentene. Minstejenta fikk skikkelig smaken på pesto, og lurer på om ikke vi kan ha det til middag hver dag. Hun mener pesto kan brukes til alt, og kommer stadig med middagstips. Hun har virkelig rett i at pesto er godt, og kombinasjonen ørret og pesto kommer til å bli en gjenganger her i huset. Kjemperaskt å lage var det også!

Dette er en av oppskriftene du også finner i den nye boken min "Mat for Sjelen's Fristende Middagsretter" - sammen med 80 andre enkle, sunne og gode oppskrifter på middagsretter og tilbehør.



Dette er vel ikke akkurat en oppskrift en gang, mer enn fremgangsmåte...
Du trenger:



Legg ørreten i en ildfast form, og smør godt med pesto på fisken.
Stekes ved 180 grader i ca 20 minutter.



Server med en god salat.



Enklere blir det vel ikke..? En nydelig rask middag, som kan serveres like gjerne til fest som til hverdags.

Dette er en av oppskriftene du også finner i den nye boken min "Mat for Sjelen's Fristende Middagsretter" - sammen med 80 andre enkle, sunne og gode oppskrifter på middagsretter og tilbehør.



♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Pesto på laksen, gjør at jeg og faktisk liker det, selv om ikke fisk er min favoritt. Med dampet brokkoli og blomkål ved siden av, blir det et festmåltid :-)

    SvarSlett
  2. Mmm... Brukte Salma-laks og hadde squash og purre/løk og Creme Fraiche under laksen og masse pesto oppå. Nydelig med bare kokt blomkål til. Beste laksen jeg har smakt :D

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.