mm

mandag 10. mars 2014

Frittata med Chorizo...

Frittata er en italiensk omelett, som kan fylles med det hjertet begjærer, og etter hva som finnes i kjøleskapet.
Dette ble en lettvint og god middag en dag jeg plutselig sto alene på kjøkkenet, og resten av familien spiste middag andre steder. Nydelig, enkelt og godt! Like godt både som middag, lunsj og kveldsmat. 
Jeg hadde litt chorizo pølse i kjøleskapet som jeg brukte denne gangen, men du kan like gjerne bruke skinke, kylling, laks eller hva du måtte ønske.



Oppskrift
  • 4 egg
  • 4 ss fløte
  • 1 liten løk, finhakket
  • salt og nykvernet pepper
  • ca 50 g rød paprika, finhakket
  • 100 g chorizo pølse i biter
  • gressløk
  • evt. revet ost (gjerne mozarella eller parmesan)
  • olivenolje til steking


Surr løken og paprikaen myk på middels varme, tilsett chorizo og stek videre i 2 minutter. 
Visp eggene sammen i en bolle, tilsett fløten og visp det hele sammen. 
Smak til med salt og pepper, og hell blandingen over løkblandingen. 
Tilsett gressløk, og gjerne litt revet ost.
La pannen stå ved svak varme til retten har stivnet. 
Eventuelt kan du sette hele stekepannen i stekeovnen ved 200 grader i ca 20 minutter.

Server med en deilig salat.




♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Ja, dette er genial mat :0). Jeg kommer alltid tilbake til omelett, pai og frittata når kjøleskapet er tomt. Med egg viser det seg at det ikke er tomt allikevel :D. Det finnes jo alltid et halvt glass med soltørkede tomater, et kvart glass med oliven, en pakke med kjøttpålegg og en slant parmesan.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette er skikkelig enkelt og godt, og noe jeg ofte lager når jeg blir stående alene til middag, eller ganske enkelt har lyst på noe godt til kveldsmat f.eks. :-) :-) Passer også utmerket å ha med på jobb som lunsj :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.