mm

onsdag 15. januar 2014

Runde knekkebrød...

Oppskriften på disse runde knekkebrødene har vært publisert på bloggen for en tid tilbake, men er vel verdt å ta frem igjen.
Disse knekkebrødene er en gjenganger her i huset, og smaker kjempegodt med litt Jarlsberg ost og en kopp te. En av mine favoritter til kveldsmat og frokost!
Bland gjerne inn litt krydderurter for en litt spennende vri.


Nydelige til frokost,
lunsj, kveldsmat
eller som mellommåltid... 
Oppskrift
  • 4 ss knuste linfrø (bruk stavmixer eller kjøp ferdig knuste)
  • 3 ss sesamfrø
  • 30 g kruskakli
  • 3 - 4 ss solsikkefrø
  • 2 ss gresskarkjerner
  • 3 egg
  • litt salt
  • 1 1/2 kopp vann
  • 2 ts bakepulver
  • 1 ss fiberhusk
  • evt litt krydderurter


Bland alt sammen, og la røren stå og svelle ca 10 min.
Bruk en skje og sett røren på bakepapirkledd brett i rundinger. Stryk røren utover litt slik at du får pene runde knekkebrød. 
Jeg fikk nok til 2 brett med denne oppskriften.

Stek knekkebrødene på varmluft (begge brettene i ovnen) på ca 175 grader i ca 30 min - følg med så ikke de blir brent. Juster evt tempen litt dersom du ser at det blir for varmt.
Det er mulig du må steke de litt lenger enn 30 min også, alt etter hvor tykke du har laget de.



♥ Tove

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.