mm

onsdag 18. desember 2013

After - Eight konfekt...

Nydelige små sukkerfrie konfektbiter som smaker til forveksling likt After Eight...
Kan også gjerne nytes før kl 8... Ganske enkelt når du fortjener noe godt...

Oppskrift på disse godbitene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER





Oppskrift
*Kokoskrem får du ved å sette en boks med kokosmelk i kjøleskapet. Bruk den stivnede delen av kokosmelken - dette kalles kokoskrem.



Bland sammen kokoskrem, peppermynte, vanilje og sukrinmelis. Smak til med søtt og peppermynte.
Ha kremen i små konfektformer/isbitformer, og sett i fryseboksen.


Imens lager du sjokolade...

Sjokoladetrekk
  • 1 ss kakaosmør + 1 ss kokosolje (evt. 2 ss kokosolje eller usaltet smør)
  • 2 ss kakaopulver
  • 2 ss sukrinmelis
  • 1/2 ts vaniljeekstrakt

Smelt kokosolje og kakaosmør i vannbad. (Bruker du kun kokosolje/smør kan du smelte den i mikrobølgeovnen noen sekunder.)
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje. Smak til med søtt.
Dypp konfekten i sjokoladen, og sett kjølig i ca 20 minutter - til sjokoladen har stivnet...


Oppskrift på disse godbitene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER




♥ Tove

12 kommentarer:

  1. Nydelige, perfekt til kaffe eller en kopp te. Gode når de kommer fra fryseren og er litt tint:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, disse er en av favorittene mine også :-) :-)

      Slett
  2. Disse så og hørtes utrolig deilig ut! :)

    SvarSlett
  3. Disse skal jeg prøve meg på. Høres nydelig ut. Hvor mange biter får du ut av denne oppskriften? Det så litt lite ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Iiiik... det kan jeg rett og slett ikke huske.... MEN, de er farlig gode, så kan kanskje lønne seg å lage dobbel oppskrift :-) :-)

      Slett
  4. Har ikke prøvd med kokoskrem. Gikk det virkelig an å fryse dem? Sist jeg prøvde å fryse vanlige myntekonfekt (sukrin+myntolje+fløte) gikk det overhodet ikke :( de var flytende selv etter flere dager i fryseren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, disse skal gå fint an å fryse :-) Det er den enkleste måten å få sjokoladen til å feste seg raskt på ;-) ;-)

      Slett
  5. Kjempegode! Sjokoladerestene i koppen lagde jeg espresso oppi med en kremklatt. Perfekt til en mint sjoko bit :P

    SvarSlett
  6. Ser utrolig gode ut. hvor får man tak i peppermynteolje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøpte min på apoteket :-) :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.