mm

onsdag 27. november 2013

Thailandske fiskekaker - Tod Man Pla…

En spennende, ny og spenstig vri på fiskemiddagen…

Dette er en av oppskriftene du også finner i den nye boken min "Mat for Sjelen's Fristende Middagsretter" - sammen med 80 andre enkle, sunne og gode oppskrifter på middagsretter og tilbehør.



Oppskrift
  • 500 g fiskefilet - lyr, hyse, sei el. l.
  • 2 ts salt
  • ½ - 1 ss rød currypaste
  • 1 egg
  • 4 ss frisk koriander, hakket
  • 1 dl aspargesbønner, hakket i små biter
Ha fiskefiletene i en kjøkkenmaskin sammen med salt, og kjør til en jevn farse. Saltet gjør at fisken "går sammen".

Tilsett currypaste, egg og koriander - bland alt sammen til en jevn farse.

Bland inn biter av aspargesbønner og form farsen til kaker.

Stek kakene på middels varme, til de er gjennomstekte.
Server med limebåter, og en frisk salat.


Dette er en av oppskriftene du også finner i den nye boken min "Mat for Sjelen's Fristende Middagsretter" - sammen med 80 andre enkle, sunne og gode oppskrifter på middagsretter og tilbehør.


♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Disse høres helt nydelige ut! Tror jammen meg at jeg skal kjøpe den boka di, jeg :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.