mm

mandag 25. november 2013

Mandagswok...

"Mandagswok" er blitt et nytt uttrykk her i heimen... Kanskje fordi mandagene ofte er travle, og preget av et kjøleskap med mye grønnsaker jeg ikke har fått brukt i løpet av helgen. Her tar jeg nemlig litt av det jeg har, og trenger å bruke opp... Kjøttet varierer jeg også - kylling, kalkun, okse eller svinekjøtt. 
Rask og sunn middag, som ungene elsker!

Dette er en av oppskriftene du også finner i den nye boken min "Mat for Sjelen's Fristende Middagsretter" - sammen med 80 andre enkle, sunne og gode oppskrifter på middagsretter og tilbehør.



Oppskrift
  • ca 400 g svinekjøtt i strimler
  • ½ purre i ringer
  • ½ rød paprika i strimler
  • ½ blomkål i biter
  • ½ brokkoli i biter
  • ½ aubergine 
  • ½ squash
  • 1 - 2 fedd hvitløk
  • ½ fersk, rød chili
  • 5-6 cherry tomater evt. 1 vanlig tomat i biter
  • Olivenolje til steking
  • 2 - 3 ts Garam Masala krydder
  • salt og pepper




Start med å steke kjøttet ferdig, og legg det så tilside.


Wok grønnsakene, og ha i kjøttet mot slutten av steketiden.
Smak til med krydder, salt og pepper.
Strø over litt sesamfrø, og voila! - så er middagen ferdig.



Dette er en av oppskriftene du også finner i den nye boken min "Mat for Sjelen's Fristende Middagsretter" - sammen med 80 andre enkle, sunne og gode oppskrifter på middagsretter og tilbehør.



♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Perfekt, da vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen :) I dag blir det røkt torsk med eggesmør - ikke å forakte, det heller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, røkt torsk er jo kjempegodt :-) Lenge siden jeg har hatt det nå, så takk for tipset ;-) ;-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.