mm

fredag 15. november 2013

Makeløse, Mektige, Mokka-Brownies...

Ja, jeg vet det... Jeg liker å leke meg med ord :-) Tittelen på disse herlige godbitene datt i hodet på meg da jeg satt i bilen og spekulerte på oppskriften... Sikkert litt sulten - da er inspirasjonen til å finne på nye kakeoppskrifter gjerne på topp ;-D ;-D
Uansett... Makeløst mektig og godt ble det!



Oppskrift
  • 30 g mandelmel
  • 50 g kakaopulver (bakekakao)
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ss tapiocamel (kan sløyfes)
  • 1/2 ts salt
  • 4 ss sukrin (evt annet søtt)
  • 1 ts pulverkaffe
  • 3 romtempererte egg
  • 2 ss gresskarpurè (evt. eplemos, rømme, kesam...)
  • 1 ts vaniljeekstrakt


Bland sammen egg, vanilje og gresskarpurè.
Sikt i de tørre ingrediensene, og bland godt sammen. Smak om du ønsker mer søtt.
Ha røren i en godt smurt form - jeg brukte en som var ca20x20cm.
Stekes ved 180 grader i 10 -12 minutter.



Obs! Dette blir en ganske liten kake, men nok til kaffekos for 2 små og 2 store her i huset. Ønsker du en større kake, vil jeg anbefale å doble oppskriften...



♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Jeg fikk vann i munnen bare av å lese oppskriften, jeg ;) Fint at det snart er jul, da gjør jeg plass til litt ekstra godt, sånn som denne kaken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :-) Ja, denne kan virkelig anbefales!
      Rask å lage, og smakte fortreffelig ;-) ;-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.