mm

mandag 28. oktober 2013

Halloween godis...

Jeg er egentlig ikke er noe glad i Halloween feiringen, og har heller lyst til at ungene skal gå julebukk - slik jeg gjorde da jeg var liten... Har forsøkt i mange år å boikotte feiringen på ulike måter, men nå har jeg kapitulert... Julebukken er forsvunnet, og Halloween er tingen...
For at ikke feiringen skal bli en orgie av sukker og E-stoffer, er det raskt og enkelt å lage sitt eget sukkerfrie godteri. Både sjokolade og annet godis er fullt mulig å lage uten sukker, i en litt sunnere utgave.
Det er også en smart idè å bake sukkerfrie muffins/kaker og cookies til de skumle gjestene :-)

HER er en oppskrift på sunt gelegodteri til ungene, uten E-stoffer og kunstig farge og smak.


Oppskriften finner du også i boken min "Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på konfekt, godsaker, cookies/kjeks, kaker og muffins...




♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Enig med deg med julebukk, skulle ønske barn heller ville gå julebukk det er så mye koseligere! Det er bra du lager godteri uten sukker! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg synes egentlig Halloween er en tullete nymotens greie, som kun kommer fra handelsstandens ønske om å tjene penger... Den norske julebukken har jo lange tradisjoner her i landet, men er dessverre nesten fullstendig borte... Har tidligere boikottet Halloween feiringen ved å dra på kino eller i badeland med ungene. Men, når det nå er dette som har overtatt etter julebukk, har jeg bare måttet kapitulere... Ungene synes jo det er stas...Prøver uansett å begrense sukkerinntaket til ungene litt :-) :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.