mm

onsdag 25. september 2013

Påfyllsaktiviteter...

Som del av kreftbehandlingen jeg gikk gjennom, var jeg så heldig å få lov å være på et 4 ukers rehabiliteringsopphold på Røros Rehabilitering. Et fantastisk flott sted, med kjempeflinke ansatte, et supert opplegg, og ikke minst nydelige omgivelser. Et opphold her kan virkelig anbefales!



En av tingene jeg særlig sitter igjen med fra oppholdet, var uttrykket "Påfyllsaktiviteter"...
Dette er alle mulige aktiviteter som gir deg et lite påfyll i hverdagen.
Det trenger ikke være store ting - eksempler kan være:

  • å lese en god bok
  • gå en tur 
  • se en film
  • spise middag sammen med gode venner
  • se en solnedgang
  • gå på en konsert, eller høre på musikk en liker 

Ja, altså alt som gir deg litt positivt påfyll... Bare det å ligge på sofaen med yndlingsprogrammet på TV og et glass rødvin teller...
Når en er syk er det ikke alltid en klarer de store tingene, og dette kan være både fortvilende og frustrerende - men, EN slik påfyllsaktivitet i løpet av en dag kan de fleste klare - om det så bare er å få eller gi en klem...



"Hjemmeleksen" vi fikk etter oppholdet var å prøve å få til EN slik påfyllsaktivitet i løpet av hver dag, og det prøver jeg å få til. Av og til går hverdagene litt i ett, med treninger, skole og jobb, så da kan det være fint å stoppe opp litt og tenke at DETTE er en påfyllsaktivitet.



Kanskje en idé flere kan ha glede av å ta med seg..? Dette er i alle fall noe jeg har glede av i hverdagen...


♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Røros er en fantastisk by. Mamma er derfra, så der har jeg tilbrakt mye tid helt siden jeg var barn. Et sted for avslapning og ro :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Røros er en eventyrlig flott by! Det er nesten litt surrealistisk å gå rundt i gatene - som å gå inn i en annen verden... Og som du sier, et perfekt sted for tid, inspirasjon og ettertanke...
      Heldig er du som har familie der oppe :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.