mm

lørdag 14. september 2013

Muffins med Eple og Kanel...

Nå begynner de norske eplene å komme i butikkene, og for meg som er oppvokst i Hardanger er epler og høst noe som henger uløselig sammen...
Kjempegode, saftige muffins med frisk smak av eple og sødme fra kanel... Trenger jeg si mer..?

Oppskrift på disse muffinsene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER



Oppskrift
Bland sammen alt det tørre.
Tilsett gresskarpure, egg og eplebiter - bland alt godt sammen.
Smak til med mer søtt dersom du ønsker det.
Ha røren i muffinsformer.

Stek muffinsene ved 180 grader i 15-20 minutter.



Linfrømel kjøper jeg ferdig på iHerb, men du kan også lage ditt eget ved å finmale linfrø til mel i en blender.

Her kan du lese mer om linfrø.

Oppskrift på disse muffinsene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER


♥ Tove

8 kommentarer:

  1. Interessant, aldri bakt med linfrømel før. Jeg tror jeg må prøve dette. Kan disse fryses?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, disse muffinsene kan fint fryses :-) :-)

      Slett
  2. Dette MÅ jeg lage en dag. Ser fantastisk godt ut!

    SvarSlett
  3. Kan linfrømelet byttes ut med kokosmel eller mandelmel? Eller sesammel? Isåfall, hvor mye skal jeg bruke da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke forsøkt det selv, men det går sikkert fint :-) Litt usikker på mengde, men med Sesammel kan du muligens bruke samme mengde..? Prøv deg litt frem... Kokosmel suger til seg veldig mye fuktighet, så da må du i alle fall ha i 1-2 egg ekstra, og bruke mindre mel...

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.