mm

fredag 27. september 2013

Himmelsk Sjokoladedrøm...

En mørk, fyldig sjokoladekake, som smelter på tungen...



Oppskrift
  • 3 egg
  • 3 - 4 ss sukrin Gold
  • 1/2 boks kesam eller rømme
  • 4 ss kakaopulver
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts pulverkaffe
  • 1 ts vaniljeekstrakt (eller frø fra 1/2 vaniljestang)
  • 30 g mandelmel


Pisk egg og sukrin til eggedosis.
Bland inn kesam og vanilje.
Tilsett de tørre ingrediensene, og vend det forsiktig inn i røren.



Hell røren i en godt smurt liten form - ca 22 cm.
Stekes ved 180 grader i ca 25 minutter.

Server med litt gresk yoghurt og friske bær f.eks...





♥ Tove

8 kommentarer:

  1. Mmmm....denne tror jeg at jeg må prøve.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nyyyydelig, og fikk virkelig "føtter å gå på" her i huset ;-) ;-)
      Kjemperask å lage, og jeg tror jammen meg jeg må bake en til i løpet av helgen i tilfelle vi får kaffegjester ;-) Ellers kan den sikkert fint fryses, og være grei å ha "på lur"...

      Ha en flott helg frue! Håper du har fri, og kan slappe av ;-D

      Klem Tove

      Slett
  2. Åssen mandelmel bruker du?

    http://www.iherb.com/Now-Foods-Almond-Flour-10-oz-284-g/388
    Kan jeg bruke samme mengde av dette som jeg har? Eller er d fettredusert?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, mandelmelet fra now foods kan helt sikkert brukes :-) Jeg brukte et annet merke, men det var ikke fettredusert ;-)

      Lykke til med baksten! Håper det smaker ;-)

      Tove

      Slett
  3. Har du prøvd å lage denne i langpanne? Skal lage kake til julebord og er super desperat på et par lanpannekaker som er lavkarbo!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke prøvd det, men det må da gå helt fint :-) :-) Oppskriften er på en ganske liten kake, så du må nok i alle fall triple den vil jeg tro ;-) ;-)

      Lykke til! Håper det smaker ;-)

      Tove

      Slett
    2. Jeg har prøvd å lage den i langpanne til julebordet som er i dag. Den ser veldig fin ut, så tror det gikk bra :) Den smakte godt når jeg laget "orginalen" forrige helg. Den blir faktisk bedre når den har stått litt og ikke er helt "fersk"

      Slett
    3. Så flott at kaken ble vellykket :-) Hvor stor langpanne brukte du, og hvor mye doblet du oppskriften?
      Kaken blir bare bedre etter å få stå og sette seg litt ja :-) :-)

      Kos deg på julebord i dag! Skal avgårde jeg også, og snur opp ned på klesskapet for å finne noe å ha på meg ;-) ;-) Det jeg hadde planlagt å ha på meg hadde krympet... ;-) ;-)


      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.