mm

lørdag 31. august 2013

Verdens beste Sjokoladekjeks...

Dersom du fremdeles leter etter en god oppskrift på kjeks, kan du slutte nå!! Dette er de beste kjeksene jeg noensinne har smakt, lavkarbo eller ikke...
Himmelske små munnfuller som smelter på tungen... Minner litt om Maryland Cookies, men bare så mye mye bedre...

Oppskrift på disse kjeksene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER



Oppskrift
42 - 43 stykker
  • 60 g smeltet smør  
  • 90 g sukrin    
  • 2 egg
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • 90 g kokosmel   
  • 60 g mandelmel  
  • 1 ts bakepulver
  • 50 g hakket 86 % sjokolade
  • en håndfull mandler hakket


Rør smør og sukrin hvitt og tilsett egg.
Bland inn det tørre, og vend til slutt inn sjokolade og nøtter.



Stekes ved 170 grader 10 - 12 minutter.
Avkjøles på brettet.



Oppskrift på disse kjeksene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER



♥ Tove

13 kommentarer:

  1. Svar
    1. :-) :-) Ja, kan virkelig anbefales...

      Slett
  2. Hvordan er det med oppbevaring og holdbarhet av disse? Kan jeg for eksempel lage de nå og servere på fredag?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan du helt klart gjøre :-)
      Disse kjeksene bakte jeg blant annet som et av 7 slag til jul, og de holdt seg kjempegodt et par uker i tett kakeboks.
      Håper de smaker :-)

      Slett
  3. Gud, så flink du er :) Blir utrolig inspirert jeg! :)

    SvarSlett
  4. Skal smøret smeltes? Røres hvitt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Smør og sukrin skal røres hvitt :-)

      Slett
  5. Blir de sprø???? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de blir sprøe og gode :-) De er myke når de kommer ut av ovnen, men la de ligge på brettet og avkjøles så blir de sprø :-D

      Slett
  6. Hvor får du tak i den mørke sjokoladen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjøper gjerne Freias 86% på Kiwi/Rema ;-) Evt bestiller jeg fra iHerb ;-)

      Slett
  7. Hørtes veldig gode ut, så disse måtte jeg prøve! Men mine ble fryktelig tørre. Og vi fikk bare 14, ikke 40 som oppskriften sier. (Hvor små lager du??) Var liksom veldig mye mer tørre en "våte" ingredienser her. Ser også at i ingrediens-listen din her står det smeltet smør, mens i e-boka står det at smør og sukker skal røres hvitt.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.