mm

lørdag 24. august 2013

Bringebær Brownies...

Dette er virkelig et Kinderegg av godsaker...
Sjokolade, valnøtter og bringebær - alt i samme kake... Kan det bli bedre...??
Nå når bringebærene er modne, er jo dette en perfekt kos til kaffen...

Oppskrift på denne kaken finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER




Oppskrift
  • 150 g smeltet smør eller olje
  • 1 dl kremfløte
  • 2 dl sterk kaffe
  • 5 egg
  • 5 ss sukrin
  • 50 g kokosmel 
  • 1 ts fiberhusk 
  • 1 toppet ts bakepulver 
  • 3 toppede ss kakaopulver 
  • 1 ts vaniljeekstrakt 
  • 100 g hakkede valnøtter
  • 100 g Bringebær (bruk gjerne frosne)








    Start med å smelte smøret. La dette avkjøles litt, og bland så inn fløte og kaffe.

    Pisk eggedosis av egg og sukrin.

    Bland sammen alt det tørre og ha det i eggedosisen. Bland røren godt, og tilsett smør/fløte.
    Til slutt vender du grovhakkede valnøtter og bringebær forsiktig inn i røren.

    Ha røren i en bakepapir kledt liten langpanne - ca 20 x 20 cm. Evt kan du bruke en vanlig rund springform.

    Stek midt i ovnen ved 180 grader i ca 20-30 min.
    Pass bare på å ikke steke kaken for lenge - den skal forsatt være litt "rå" når du tar den ut av ovnen.

    Kaken smaker om mulig enda bedre etter en natt eller to i kjøleskapet...
    Server med pisket krem og friske bringebær...
    Kaken kan gjerne fryses, dersom du er så heldig å ha noe igjen....



    Oppskrift på denne kaken finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER



    ♥ Tove

    4 kommentarer:

    1. Nam, det så godt ut. Men jeg må holde meg i skinnet. Er på en litt streng diett og må holde meg unna egg, melk og div annet. Har en pakke med No eggs liggende, men tror jeg skal vente litt med baking.

      SvarSlett
      Svar
      1. Hørtes kjedelig ut, men da har du noe å glede deg til... :-) :-)

        Slett

    Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.