mm

onsdag 19. juni 2013

Krydderurter...

Friske og tørkede krydderurter er noe jeg bruker mye av i matlagingen min. Aller helst bruker jeg organiske.



Om sommeren har jeg en stor kasse med forskjellige krydderurter like utenfor verandadøren. 
Jeg har noen som kommer igjen år etter år (oregano, toppløk og gressløk f.eks.), 
mens andre kjøper jeg som ferdige småplanter på butikken om våren og planter ned ute (koriander, basilikum, dill og persille f.eks.).



Utover sommeren og høsten plukker jeg inn urter som jeg klipper opp, og fryser ned i porsjoner. 
Da har jeg krydderurter gjennom vinteren klar til bruk i fryseboksen...


♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Smart :) Nyttig med ferske krydderurter i fryseboksen.

    Og gressløkblomstene kan tørkes eller bare settes i vase som de er. Vakre i alle fall.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gressløk blomster er flotte :-) Tuen min med gressløk var blitt så stor, at jeg delte den opp og plantet litt av den ned i blomsterbedet :-) Kjempefine blomster hele sommeren :-) Håper kanskje rådyrene ikke liker lukten og lar resten av blomstene stå i fred ;-) Har alliumløk i samme bed, og det er jo egentlig bare storesøsteren til gressløk :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.