mm

lørdag 1. juni 2013

Jordbær med lakris og lime...

Denne oppskriften er fritt inspirert, av en dessert Lise Finckenhagen pratet om på radioen... Jeg fikk egentlig ikke med meg mer av radioprogrammet, enn ingrediensene jordbær, lakris og lime... Men med det i bakhodet, tenkte jeg at dette må testes... - og i dag fikk jeg altså omsider somlet meg til å prøve det ut.
Det ble kjempegodt, og en litt annen, og spennende vri på jordbærdesserten. Anbefales!



Oppskrift



Skjær opp jordbærene i biter, bland inn revet limeskall, og smak til med lakris.
Server gjerne med hjemmelaget vaniljekesam, eller hjemmelaget yoghurt.





♥ Tove

8 kommentarer:

  1. Jøsses! For en underlig sammensetning :) Jeg venter litt til på den lokale jordbærsesongen, men dette satser jeg ppå å prøve.

    SvarSlett
    Svar
    1. Min lokale jordbær bonde hadde faktisk de første jordbærene klar rett før helgen :-) :-)
      Kombinasjonen høres spesiell ut ja, men det ble faktisk veldig godt ;-)

      Ha en fin helg videre!
      Tove

      Slett
  2. Det hørtes jo veldig spennende ut. Jeg elsker smaken av lakris. Jeg lagde rabarbra med kokosmelk. Det var også kjempegodt. Jeg byttet ut sukkeret som skulle oppi med en blanding av stevia og sukrin og det funket veldig godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Rabarbra og kokosmelk hørtes godt ut ;-)
      Er litt hekta på rabarbra for tiden, så det må testes ;-) Koker du rabarbraen? Oppskrift?

      Ha en fortsatt fin lørdag!
      Tove

      Slett
    2. Jeg har lagt ut oppskriften på bloggen min

      Slett
  3. Det er det beste lakrispulveret!!:D For en herlig kombinasjon!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.