mm

lørdag 4. mai 2013

Sukkerfri krokan...

Nydelig sukkerfri krokan, som kan brukes til veldig mye forskjellig... Hjemmelaget vaniljeis, i kaker, eller bare som kos...
Pass bare på å ikke smake på krokanen før den er HELT avkjølt... Jeg klarte ikke vente, og brant meg noe inderlig på tungen... Men, det var det verdt, for nydelig var det...



Oppskrift

  • 100 g hakkede mandler
  • 3 ss Sukrin Gold

Ha mandler og sukrin i en teflonbelagt stekepanne.
Varm opp massen på middels varme, til sukrinen smelter. Det går fort, så følg med!



Planen er å bruke krokanen i en hjemmelaget sukkerfri Daim - iskake.
Det gjenstår å se om jeg klarer å spare unna noe til kaken, for dette var godt... Men, dersom kaken blir vellykket kommer oppskriften om ikke lenge...



♥ Tove

11 kommentarer:

  1. Kan jo brukes til topping på youghurt også?

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh ja!!! Hørtes jo nydelig ut... Har en boks med gresk yoghurt stående i kjøleskapet, så det skal jammen meg testes :-D Takk...

      Slett
  2. Kan man bruke noe annet enn Sukrin Gold? Jeg har ikke det, men har lyst å lage krokan for det om :) Tusen takk for oppskriften!

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går sikkert bra å bruke vanlig sukrin også ;-) Kanskje med litt vanilje for å ta brodden av sukrin smaken :-)

      Ha en kjempefin helg du også!

      Tove

      Slett
  3. Dette må prøves. Var hos naturterapeut i går og fikk vite at jeg bør holde meg unna diverse matvarer. Har "slurva" litt med lavkarbokostholdet i det siste, men nå blir det strengt regime i hvert fall en måned framover. Merker at jeg stresser litt og får veeldig lyst på godsaker. Da kommer oppskrifter som dette godt med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir i alle fall mye enklere å gjennomføre dersom en har gode sukkerfrie alternativer på lur, når lysten på noe godt kommer :-) Jeg spiser dessert nesten hver dag ;-)

      Ha en fin kveld videre!

      Tove

      Slett
    2. Er glad jeg har levd på lavkarbo noen år, det gjør det litt enklere. Jeg vet hva jeg skal holde meg unna, og jeg har tilgang på masse alternative retter og tilbehør. Og vet at det funker. Ha en fin dag. :-)

      Slett
  4. Mmm, dette smakte alldeles nydelig, må nok lage ny porsjon snart;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at det falt i smak ;-) ;-)

      Slett
  5. Så enkelt, og sikkert veldig godt! Jeg brukte sukrin gold i min oppskrift idag og- kjekt og ha :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.