mm

mandag 6. mai 2013

Ny Stavmikser...

Som blogger blir jeg med ujevne mellomrom kontaktet av ulike produsenter med spørsmål om å teste ut produktene deres. Som regel takker jeg nei, men da Electrolux kontaktet meg, og lurte på om jeg ville teste en ny stavmikser, takket jeg ja...
Stavmikseren heter Ultramix Pro, og er både en stavmikser, en minihakker og en håndmikser - alt i ett produkt, som enkelt settes sammen.

foto: Electrolux.com

Electrolux om produktet

"Inspirert av Electrolux produktlinje for profesjonelle kokker og er gjort tilgjengelig på forbrukermarkedet. Motoren er på hele 700 Watt og foten har tre knivblader istedet for tradisjonelt to. Dette gjør mikseren svært effektiv og proff. Foten er laget i metall og er 26 cm lang slik at den kommer til i store gryter og former. To versjoner av den nye stavmikseren er tilgjengelig i norske butikker - en rød uten tilbehør (ESTM6200) og en sort med ballongvisp og minihakker (ESTM6400)"
Se flere detaljer hos Electrolux Norge HER


Som stavmikser fungerer maskinen utmerket. Den er kraftig, og solid konstruert. 
Selve mikseren er i metall, og kniven har 3 blader (i motsetning til de fleste andre, som kun har 2).

Styrken kan justeres trinnløst, noe som gjør det enkelt å kontrollere hvor raskt du vil ha maskinen til å gå. 
En egen Turbofunksjon er også fin å bruke, når du vil ha "full guffe" på maskinen.

Som minihakker gjør også maskinen en utmerket jobb. Hakking av mandler bl.a. klarer den fint.



Visping av krem og egg går som en lek...



Maskinen har allikevel et minus når det gjelder rengjøring... Dette synes jeg ble veldig plundrete...
Lokket er sett sammen av flere deler, og det samler seg lett vann inne i lokket, noe jeg slett ikke likte... Ellers har det ulike ekstrautstyret gjerne metalldeler som er satt sammen med skruer med plastdeler, noe som også gjør at det blir vanskeligheter med hensyn til vask...

Men, bortsett fra dette synes jeg alt i alt at maskinene er et godt kjøp. Den inneholder svært mange deler, har en kraftig motor (som kan reguleres + en turbofunksjon), er robust, og du får mye for pengene.



♥ Tove

6 kommentarer:

  1. Den så fin ut. Jeg bruker stavmikser så ofte at de sjelden varer et år før de blir ødelagte og må byttes ut ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da kan jo denne være et alternativ ;-)

      Slett
  2. Denne såg jo kjempe genial ut :) Hvor får man kjøpt den? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Regner med at den blir å finne i de fleste elekto-butikker om ikke lenge ;-) Den er helt ny, så det er ikke sikkert den er kommet i butikken ennå :-)

      Slett
  3. Jeg har en Bamix som var dyr og skulle være bra. Har fått den i gave hos mannen min, men jeg liker den ikke så godt. Det er vanskelig å fjerne matrester av den, pluss at den ikke er så effektiv. Ut fra det som står på den, tror jeg den bare er på 140w.. Har best erfaring med å lage aioli ned den, den er ikke så bra til å mose puréer med.
    Forrige uke var det en Philips stavmixer på tilbud på Obs! for 199, så da kjøpte jeg den. Med på kjøpet fikk jeg visper og en kutter. Den er på 600w. Har ikke prøvd den ennå, for jeg bruker ikke stavmikser hele tida..

    SvarSlett
    Svar
    1. Har også hatt stavmixere som ikke har vært så kraftige, og jeg merker stor forskjell på denne :-) Phillipsen du har kjøpt høres jo ut som om den er ganske lik ;-) Håper du blir fornøyd :-)

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.