mm

tirsdag 14. mai 2013

17. mai Pavlova...

Dette er en skikkelig festkake, som passer like godt til 17. mai, som til konfirmasjoner, bryllup og andre feiringer.
Bunnen til denne kaken kan du gjerne lage i dag, og ha stående klar til 17. mai. Da pisker du kremen, og pynter med friske bær...



Oppskriften på kaken finner du HER, eller du kan finne den i Boken min, "Mat for Sjelens Søte Fristelser".


Vil du ha en mørk sjokoladevariant, kan du gjerne blande 1 ss kakaopulver i marengsen... Nydelig...


♥ Tove

8 kommentarer:

  1. Nam!! Ser helt nydelig ut. Jeg elsker marengs :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da er denne kaken noe for deg :-) :-) Prøv sjokolade varianten... sukk.. smelter i munnen ;-)

      Slett
  2. Denne har jeg laget to ganger! Ble veldig god begge gangene, men jeg måtte skru veldig ned på varmen i stekeovnene, for marengsen fikk farge med en gang og da ble jeg redd for at den skulle svi seg eller noe.

    Takk for at du deler oppskriften din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du har blitt fornøyd med kaken :-)
      Ja, de ulike stekeovnene steker ikke alltid likt. Det som passer i min ovn, er ikke nødvendigvis passe i en annen. Derfor bruker jeg ofte å skrive ca tider og temp :-) Vanskelig å si noe eksakt mange ganger ;-) Bra at du passet på så ikke den ble brent i alle fall. Det kan også hjelpe å legge et bakepapir på toppen av kaken dersom du synes den blir fort mørk. Ellers gjør det ingenting om den ikke blir helt sprø, men fremdeles er litt rå og seig inni... Det synes jeg personlig er best...

      Ha en riktig fin kveld videre!

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.