mm

fredag 5. april 2013

Peperoni Ripieni - Fylt paprika...

Fylt paprika er en nydelig velsmakende rett, som gjerne kan serveres som lørdagskos f.eks. Sammen med en god salat, blir dette skikkelig kosemat...

 Oppskrift
  • 1 porsjon Bolognese saus
  • 6 - 8 store paprikaer - gjerne i forskjellige farger
  • ost til gratinering



Start med å lage Bolognese saus.
Skjær toppen av paprikaen og ta ut frø og hinner.
Fyll saus oppi paprikaen, og ha på ost.
Stekes ved 200 grader i ca 30 minutter.


Server med en god salat!!





♥ Tove

10 kommentarer:

  1. Inger Synnøvedatter5. april 2013 kl. 10:20

    Namnam! Har du for resten testet mirakelnudler, eller konjaciroot som de heter? Japanerne har spist disse nudlene i mange generasjoner, og jeg ble tipset om disse for noen år siden av en japansk dame i en forretning i Bangkok. Det blir jo de beste nudeloppskrifter med kjøttsaus uten karbohydrater!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har prøvd det mange ganger :-) Har alltid et par pakker i kjøleskapet. Har skrevet litt om det under Bolognese-saus innlegget.
      Nudlene koster omtrent ingenting dersom du bestiller de fra iHerb, og er helt supre som erstatning for pasta :-)
      Her er en link til de jeg bruker:
      http://www.iherb.com/Miracle-Noodle-Angel-Hair-Shirataki-Pasta-7-oz-198-g/37585

      Dersom du skal bestille fra iHerb, må du gjerne bruke koden min TOV581 og få 5$ rabatt ;-)

      Ha en flott helg Inger!

      -Tove-

      Slett
  2. Ser kjempegodt ut! Jeg prøvde å trumfe gjennom fylt paprika til middag foren stund siden, men overraskende nok var de andre ikke like entusiatiske som meg (vi fikk levergryte i stedet, som jeg også hadde foreslått - mamma sa ikke et ord under midagen, som hun desperat prøvde å få ned uten å vise at hun syns det var fælt. Skjønner ingen ting, jeg?). Får spare oppskriften din til en gang jeg er hjemme alene... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he :-) Ja, smak og behag ;-) Men, dette må jeg si falt i smak både hos store og små her i huset. Ungene syntes det var kjempegodt, og spiste masse begge to :-D

      Ha en fin helg Ida!

      -Tove-

      Slett
  3. Nam, dette blir dagens middag :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper det smaker ;-)

      Ha en super helg Amanda!

      -Tove-

      Slett
  4. Har glemt hvor godt det er frem til nå! Takk for påminnelsen :)

    SvarSlett
  5. Nam! Dette ser himmelsk ut :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.