mm

fredag 26. april 2013

Lakrisfudge med Gojibær...

Flertallet har talt! Her kommer oppskriften...

Gojibær og lakris er en fantastisk kombinasjon... Søte Gojibær og salt lakris passer bare så utrolig godt sammen...
Prøv selv, så forstår du hva jeg mener...

Denne oppskriften er også å finne i boken min, sammen med 74 andre søte fristelser...



Oppskrift
  • 70 g mandler
  • 30 g valnøtter
  • 2 ss smeltet kakaosmør
  • 1 ss sukrin
  • 2 - 3 ts lakrisrot pulver
  • 1 ts kakao
  • 1/4 ts vaniljeekstrakt
  • ca 1 ss Gojibær


Kjør nøttene til mel i en hurtigmikser. Pass på å ikke kjøre for lenge, slik at nøttene slipper olje.
Tilsett resten av ingrediensene, og bland alt sammen til en jevn masse.
Smak til med søtt, og bland inn Gojibær.

Trykk massen ned i en plastkledd boks ca 15 x 15 cm, og sett kjølig.



Når massen har stivnet deler du opp i passe store biter...

Fudgen oppbevares i kjøleskap.


Dette er en av 75 fristende oppskrifter, uten mel og sukker, du kan finne i boken min...




♥ Tove

4 kommentarer:

  1. Flott blogg:)
    Lurer på hvilket lakrispulver du bruker..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker lakrispulver fra Johan Bülow :-)

      Slett
  2. Hei
    Utrolig bra blogg! Gleder meg til å bake etter oppskriftene dine! :)
    Jeg ser du bruker en del tørka goijibær. Hva tenker du om muggelfunn i slike bær? Jeg har lest mye bra om bærene, men muggel er vel ikke bra for kroppen.. Kan være kreftfremkallende.
    Hilsen Line (nå fast leser av bloggen din)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du liker bloggen :-)
      Når det gjelder goji bær tenker jeg alt med måte... De inneholder en del karbohydrater, så jeg spiser de kun i små mengder. Håper fordelene er bedre enn ulempene ;-)

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.