mm

lørdag 6. april 2013

Frøknask med kanel...

Dette er en variant av oppskriften på Frøknask jeg postet før jul, og som du også finner i E-boken min.
Et lite hint av kanel var virkelig godt sammen med sjokolade og Gojibær.
Nydelige sunne godsaker...




Oppskrift
  • ½ dl gresskarfrø
  • ½ dl solsikkefrø
  • 1 ss linfrø eller sesamfrø
  • 1 ss Gojibær
  • 1 ss kakaopulver
  • 2 - 3 ts kanel
  • 1 ss sukrin
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • 1 ss kokosolje
Ha frøene i en tørr stekepanne og rist de til de er gyldne.
Rør inn alle de andre ingrediensene.
Avkjøl blandingen litt, og ha over i konfektformer, eller sett de som topper på et bakepapirkledd brett.
Sett konfekten kjølig i ca 30 minutter.

Kos deg!!


♥ Tove



2 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for mange gode og spennende oppskrifter:)
    Jeg er relativt ny på lavkarbo-kost. Ser at det i mange oppskrifter brukes kakaopulver. Menes da den vanlige typen som kjøpes i butikken, eller fins det en annen type som er mer vennlig i forhold til lavkarbo kosthold?
    Mvh
    Veronica.

    SvarSlett
  2. Så koselig at du finner noe du liker blant oppskriftene mine :-)
    Jeg bruker gjerne helt vanlig bakekakao i oppskriftene mine, eller raw kakaopulver. Denne inneholder rundt 13g karbo pr 100g, og 1 ss blir dermed ikke mye :-)
    Ønsker deg lykke til med lavkarbospisingen, og håper oppskriftene mine kan være med å hjelpe på veien :-) Det er så utrolig mange fordeler med å spise på denne måten :-D Som du ser spiser jeg ikke lavkarbo for å gå ned i vekt, men av helt andre årsaker ;-) Massevis av energi og overskudd er en av "bieffektene" jeg virkelig må si jeg liker!!

    Ha en fin fin lørdag videre Veronica :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.