mm

tirsdag 16. april 2013

En himmelsk røre...

Dette tilbehøret ble egentlig til, som følge av en opprydning i grønnsaksskuffen...
Av og til, sitter jeg igjen med rester av grønnsaker jeg ikke fikk brukt til det de var tiltenkt, eller jeg kjøper litt for mye... Så var også tilfellet denne gangen. En rask titt inn i kjøleskapet, avslørte at en del av grønnsakene var på høy tid å få brukt, før det var for sent... Jeg hater å kaste mat, og vil påstå at jeg mer eller mindre ikke kaster noe - med mindre det har pels og/eller stinker...

Resultatet av opprydningen ble uansett helt himmelsk, og jeg vil påstå at det passer til det aller meste...
Fest, på en helt vanlig tirsdag!!



Oppskrift
  • 1 løk
  • 1 - 2 fedd hvitløk - finhakket
  • 4 sjampinjong - i biter
  • 1/2 sellerirot
  • 1/2 brokkoli
  • 1/2 squash
  • 1 boks hermetiske tomater
  • 1 dl fløte
  • olivenolje
  • salt og pepper
Skjær opp alle grønnsakene i biter, og surr i litt god olivenolje. 
Tøm på en boks hermetiske tomater og fløte.
La det hele stå og putre i ca 30 minutter.
Smak til med salt og pepper.



Siden jeg var i "restemodus", ble dette servert til det som var igjen av søndagens koteletter. Nydelig!!




♥ Tove

2 kommentarer:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.