mm

lørdag 20. april 2013

Bountykake...

Denne kaken er basert på oppskriften på Bountykonfekt jeg la ut for en tid tilbake.
En nydelig kake, som gjerne kan lages noen dager før du skal servere den, og den kan fint fryses...

Både denne, og oppskriften på konfekt, er å finne blant alle de 75 oppskriftene i E-boken min.


Oppskrift
  • 1 boks kokosmelk
  • 1 - 3 ss sukrinmelis
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • ca 200 g kokosmasse
Sett kokosmelken i kjøleskapet, slik at den skiller seg. Bruk den faste delen av melken.
Smelt kokosmelken i en kjele, rør inn sukrinmelis og vanilje. Smak til hvor søt du vil ha massen.
Rør inn kokosmasse.

Ha massen over i en liten springform, eller en rund ildfast form, kledd med plastfolie.
Sett formen i kjøleskapet et par timer, til massen er stivnet.



Sjokoladetrekk
Smelt kokosoljen i mikrobølgeovnen noen sekunder.
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje. Smak til med søtt.

Hell sjokoladeblandingen over kokosmassen, og sett kaken kjølig i ca 30 minutter - til sjokoladen har stivnet...


Dette er en av 75 oppskrifter du kan finne i E-boken min.



♥ Tove


10 kommentarer:

  1. Har lenge tenkt at jeg skulle lage Bountykonfekten du la ut oppskrift på, men det har alltid blitt noe annet. Men nå tror jeg virkelig at jeg må lage den, ser så utrolig godt ut!

    Jeg har funnet kokosmelk der hele boksen er fast, blir det litt mye å bruke alt tror du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, det blir sikkert bra å bruke hele boksen ;-) Kaken er egentlig bare en lettvint variant av konfekten ;-) Latskap...
      Fin lørdags kos er det uansett :-D
      Håper det smaker!

      Tove

      Slett
  2. Det har du helt rett i. Blir jo like godt uansett! :)

    SvarSlett
  3. Er usikker på hvordan denne kaka vil bli mottatt her i heimen, så den utsetter jeg. Men har ostekaka stående i kjøleskapet, den skal spises til ettermiddagskaffen, sammen med bær.
    Har lyst å prøve meg på troika, men den får også vente.

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper ostekaken faller i smak :-) Den er virkelig en av mine favoritter :-D
      Her blir det marmorkake til kaffen.

      Ha en fortsatt fin søndag Hanne!

      Tove

      Slett
  4. Hvor mye ca. blir dette? :-)

    SvarSlett
  5. Beklager, trodde det var barer, så nå at det var kake ;)

    SvarSlett
  6. Ja, så deilig latskap også da!!! Neste gang jeg skal lage bounty skal jeg prøve meg på denne!
    Takk som deler!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :-D Ja, latskap er en dyd vettu :-)
      Ha en fin kveld videre Melissa!

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.