mm

lørdag 2. februar 2013

Taco, Taco, Taco...

Siden taco vel snart er den nye norske nasjonalretten, synes jeg det er for ille at de fleste går glipp av hvordan det EGENTLIG kan smake. De aller fleste tar bare et ferdig taco-sett i butikken, og kjøper ferdige tortilla lefser, og aner ingenting om hvilken smaksopplevelse de går glipp av...

Når en spiser lavkarbo blir en flink å lese innholdsfortegnelser på matvarer, og det var med skrekk jeg leste hva de ferdige settene og lefsene inneholdt.. Det høye innholdet av palmeolje og sukker var en av årsakene til at jeg la ned forbud mot slikt også for resten av familien, som ikke spiser lavkarbo... Uansett lavkarbo eller ei, er dette på ingen måte sunt for noen!

Derfor tenkte jeg å dele med dere hvordan vi spiser taco middagen vår nå...
Med litt planlegging, og dersom du lager store porsjoner av oppskriftene, vil jeg påstå at dette er like lettvint som de ferdige butikk-pakkene.
Alt du trenger for en sunn, velsmakende taco-kveld, med hjemmelagde ingredienser finner du her:













Salat, friske grønnsaker, revet ost og rømme - så er tacokvelden "i boks"...;-D
Dersom du savner mais, er minimais et godt alternativ. ICAs minimais inneholder kun 1,4 g karbo pr 100 g. Vanlig mais inneholder 16 - 17 g pr 100 g....

Jeg savner ikke taco skjellene, og har derfor heller ikke forsøkt å finne noen erstatning for disse. Jeg vet at noen bruker grillet ost...
Har du tips til andre alternativer vil jeg gjerne høre :-D



♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Perfekt innlegg , for jeg har planlagt taco i kveld! Jeg pleier ikke å spise det ofte, fordi det ikke er autentisk mexikansk, men når man ikke har inpirasjon er dette en lettvint løsning!:) Takk for oppskrifter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig ;-)
      Håper det faller i smak!

      Ha en fin fin lørdag :-D

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.