mm

fredag 1. februar 2013

Hjemmelaget Salsa...

Hjemmelaget salsa er bare i en helt annen liga en de ferdig kjøpte glassene på butikken. Sammenlignet med hjemmelaget smaker disse bare ketchup, og inneholder svært mye sukker...
Salsa er perfekt tilbehør til alle typer meksikansk mat. Jeg garanterer deg at du ikke kommer til å gå tilbake til den ferdig kjøpte når du først har smakt hvordan det EGENTLIG skal smake...



Oppskrift
  • 1 boks hakkede tomater
  • 1 liten løk
  • 1/2 - 1 rød chili - finhakket
  • 1 fedd hvitløk - finhakket
  • olivenolje
  • 2 ts spisskummin
  • salt og pepper


Skjær løken i små biter. Surr løk, chili og hvitløk mykt i en panne, sammen med litt olivenolje.
Ha over tomatene, og la salsaen stå og småputre i ca 20 - 30 minutter.
Smak til med salt, pepper og spisskummin.

Lag gjerne dobbel eller trippel oppskrift når du først er i gang. Frys ned i små porsjoner, og du har ferdig salsa klar til taco middagen!



♥ Tove

10 kommentarer:

  1. Takk for alle fantastiske oppskrifter. Jeg er evig takknemlig for alt du kommer med :-) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh... Tusen tusen takk for fine ord Nanette :-) Det varmer...

      Riktig god helg til deg også!

      Tove

      Slett
  2. NAM, så deilig ut :)
    Er rød chili på butikken sterke ? Kjøpte en pakke en gang og skulle ha i Goucamole (Feilstavet sikkert). Men den ble jo aldri sterk :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker fersk rød chili, men opplever at det kan være litt forskjell på styrke ja :-)
      Jeg lager salsaen litt "barnevennlig" til jentene - så har bare jeg og mannen min på litt chilipulver i tillegg, dersom vi vil ha litt mer futt ;-D

      Ha en flott helg!

      Tove

      Slett
    2. Jeg fjerner frøene, for det er de som gjør chilien sterk og ikke alle i familien tåler så sterk mat.

      Slett
    3. Ja, det gjør jeg også gjerne :-) Det er alltid enklere å ha på litt ekstra dersom en ønsker det. Blir det for sterkt, er det ikke så mye å gjøre... ;-D

      Slett
    4. Denne var rett og slett fantastisk!,,,

      Slett
    5. Så flott at det falt i smak!!

      Slett
  3. Hei! Jeg har laget en salsa som ligner litt på din, men da hadde jeg ikke olje i, og brukte ferske tomater som jeg hakket. Jeg hadde 1-2 ss sukrin, og saften fra en 1/2 lime, det blir super godt for det søte og sure fremhever samkene! Hvis du har lyst å prøve ;)

    Ellers tenkte jeg å prøve din bolleoppskrift idag :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.