mm

fredag 22. februar 2013

Brownie Cookies...

En liten smakebit på en av de nye oppskriftene fra boken min...
Nydelige saftige og gode småkaker, med kraftig sjokoladesmak...
Perfekte til en herlig nytraktet kopp kaffe...



Oppskrift

  • 50 g smør
  • 6 - 7 ss sukrin
  • 40 g kakao
  • 3 ss kokosmel
  • 2 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • 3 egg
  • evt. hakkede nøtter 

Pisk smør og sukker hvitt.
Tilsett 1 egg og vaniljeekstrakt, og bland godt.
Sikt inn det tørre og rør godt sammen.
Tilsett til slutt de 2 siste eggene, og bland godt.
Smak til med søtt, og bland evt. inn litt hakkede nøtter.
Sett deigen kjølig en times tid.

Sett deigen med en spiseskje på en bakepapirkledd plate. Klem kakene litt flate.
Stekes ved 180 grader i 8 - 10 minutter.


Oppbevar kakene kjølig i en tett boks, eller frys ned de du ikke spiser med en gang.

Dette er en av de 75 oppskrifter, du kan finne i E-boken min...

13 kommentarer:

  1. Disse kager kom på min liste over weekend snacks med det samme, da jeg så dem i bogen. Godt det snart er weekend!!! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da håper jeg at de faller i smak :-) Kjempefine kaker å ha på lur til kaffegjester... :-D

      Slett
  2. Hvor mange cookies lager du av denne oppskriften? Ikke at det er så viktig - bare nysgjerrig på hva som er "original" størrelse på dem. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Må ærlig innrømme at jeg ikke talte kakene, men ca 20 - 25 stykker kanskje... Jeg bruker en spiseskje til å sette røren på brettet, og kakene blir ca 8 - 10 cm i diameter :-) Men her lager du de selvsagt akkurat så store som du vil ;-)

      Håper de faller i smak Rin!

      Ha en flott lørdag videre ;-D

      Tove

      Slett
  3. Går det bra å bytte ut kokosmel med mandelmel her? Og blir mengden omtrent det samme da?

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det går helt fint an å bytte ut kokosmelet med mandelmel i denne oppskriften ;-) Jeg ville prøvd med litt mer mandelmel - ca 5-6 ss vil jeg tro er passe :-) Kokosmelet trekker til seg MYE væske, så du trenger derfor litt mer mandelmel. Prøv deg litt frem til du får passe konsistens på røren.

      Håper de faller i smak!

      Slett
  4. Jeg lagde disse i går, men syns de stikker i tungen. Er det sukrinen som gjør det tro? Men sånn bortsett fra det så var de veldig gode :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mulig det er Sukrinsmaken du reagerer på. Prøv å tilsette litt mer vanilje - dette demper den litt "isete" smaken sukrin kan ha. Ellers kan du jo prøve med Sukrin Gold neste gang. Den smaker litt som brunt sukker, og det er mulig du liker den bedre ;-)

      Slett
  5. Oi, de så gode ut :D
    Har testa noen oppskrifter på sjokoladekaker/kjeks o.l som skal være sunne, men har ikke vært heldig ennå. Kanskje jeg er heldigere med denne ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da håper jeg du blir fornøyd med denne oppskriften, og at de faller i smak :-)

      Slett
  6. De her så utrolig gode ut!
    Jeg skal ikke ha i meg så mye smør, hva tror du om å bytte ut litt av smøret med olje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg går helt fint Veronica :-)
      Hva med kokosolje f.eks?

      Slett
    2. Flott! Da skal jeg prøve meg på det =)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.