mm

mandag 25. februar 2013

Avokado - Tips...


Avokado er en anvendelig frukt (ja, det er faktisk en frukt), som kan brukes både i desserter og kaker, i tillegg til den klassiske Guacamolen.
Avokado er full av antioksidanter, sunne umetta fettsyrer og er dessuten rik på fiber, noe som betyr at den metter godt. Den inneholder bare 0,5 g karbohydrater pr 100 g, så for oss som passer på karbohydratene er dette supermat!!



Jeg må innrømme at da jeg startet å spise lavkarbo, var avokado noe jeg knapt hadde smakt, og gikk rett forbi på butikken... Nå spiser jeg 1/2 avokado til frokost sammen med 1 kokt egg hver dag, og klarer meg nesten ikke uten ;-)

Her er noen av oppskriftene jeg har testet ut som inneholder avokado:
















Har du en favoritt oppskrift med avokado, eller tips til bruk, vil jeg gjerne høre ;-)




♥ Tove

2 kommentarer:

  1. Så mange spennende oppskrifter. Avokadomousse og kakemonsteret var nytt for meg!:) Bruker selv avokado masse! Som regel i smoothies, guacamole, salater og sjokolademousse. Så tror ikke jeg har noe å tilføye:P

    SvarSlett
    Svar
    1. Mousse oppskriften fungerer forresten også supert som glasur på sjokoladekake :-D

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.