mm

tirsdag 4. desember 2012

SjokoChip Cookies...

Disse Sjokolade Cookiesene er seige og gode, og nydelige sammen med en god kopp kaffe!
Hvorfor ikke la disse være en av de 7 slagene...?


Oppskrift
nok til 30 - 32 nydelige munnfuller...
  • 300 g mandelmel eller finmalte mandler
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts natron
  • 70 g nøytral olje (raps f.eks)
  • 70 - 80 g agavenektar eller sukrin
  • 1 ss  vaniljeekstrakt
  • ca 50 g hjemmelagde SjokoChips eller hakket 86% sjokolade
Bland sammen alt det tørre i en bolle, og alt det våte i en annen bolle.
Bland sammen det våte i det tørre til en fin deig. Smak til med søtt..

Sett små kaker på en bakepapirkledd stekeplate med to spiseskjeer.

Tips: Stek gjerne en prøvekake først, for å se om du bør ha i mer mandelmel eller olje



Stek kakene ved 180 grader i 7 - 9 minutter.
La kakene avkjøles helt på stekebrettet før du har de i en lufttett boks...

Smelter i munnen....




God Jul
fra
Tove

12 kommentarer:

  1. Nam, disse såg jo kjempegode ut! Smaker de mye mandler? Synes mange kjeks med mandelmel gir alt for dominerende mandelsmak :/

    SvarSlett
  2. Nei, disse kakene smaker ikke mye mandler.
    Bare deilig sjokolade... :-)

    SvarSlett
  3. Hei...:)....først må jeg si at du har mye fristende kaker og mat å komme med:)...en kjempe fin blogg...lærer mye, er veldig ny i lchf verden enda...hehe..:)

    Jeg lager disse deilige cookies'ene nå, men tok sukrin og vaniljestang i stedenfor, for hadde ikke det som stod i oppskriften. Har hatt de i stekeovnen lenge nå, 20 min...skal de kanskje stekes nederst i ovnen??...eller er det at jeg ikke har de originale ingrediensene som er årsak?...hjeeeelp...har så lyst å få de til..:)

    SvarSlett
  4. glemte å si at de er like myke enda...at det er det som er problemet....

    SvarSlett
    Svar
    1. La kakene avkjøles helt på brettet :-) Først når de er helt kalde blir de sprø ;-)
      Håper det smaker!

      Tove

      Slett
  5. Jeg prøvde meg på disse her om dagen. Himmel og hav - helt fantastisk gode!! Jeg spiste meg faktisk mett og kvalm på disse første kvelden.. Men ingen fare skjedd, jeg var tilbake i kakeboksen dagen etter.. Disse blir det absolutt flere av :)

    Hvordan stiller du deg til at jeg låner oppskriften på min blogg, hvorpå jeg selvsagt skriver henvisende kilde?

    Ha en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at de falt i smak Line!
      Bare koselig om du blogger videre om de :-) :-)
      Hva heter bloggen din?

      Ha en fortsatt fin kveld du også!

      Tove

      Slett
    2. Så bra :) www.litenorgesglass.wordpress.com (I et lite Norgesglass) - det er mer en interiørblogg. Men innimellom klarer jeg ikke å la være å ta med noen oppskrifter :)

      Slett
    3. Så flink du er :-) :-) Tok en titt på bloggen din og må si jeg er imponert over hvor kreativ du er :-) :-)

      Slett
    4. Tusen takk, og i like måte :)

      Slett
  6. Sååå gode, koste meg nettopp med 3 av disse til kaffekoppen, deiiiilig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, disse er bare nydelige... :-) :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.