mm

søndag 2. desember 2012

Lavkarbo Bountykonfekt...

Konfekt hører med til jul. Hvorfor ikke lage en sukkerfri lavkarbo variant av Bounty - sjokolade...?
Disse godsakene holder seg godt i kjøleskapet, og kan gjerne fryses.

Oppskrift på disse godbitene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER



Oppskrift
  • 1 boks kokosmelk
  • 1 - 3 ss sukrinmelis
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • ca 200 g kokosmasse
Sett kokosmelken i kjøleskapet, slik at den skiller seg. Bruk den faste delen av melken.
Smelt kokosmelken i en kjele, rør inn sukrinmelis og vanilje. Smak til hvor søt du vil ha massen.
Rør inn kokosmasse.

Ha massen over i en liten firkantet form, kledd med plastfolie.
Sett formen i kjøleskapet et par timer, til massen er stivnet.

Sjokoladetrekk





Smelt kokosoljen i mikrobølgeovnen noen sekunder.
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje. Smak til med søtt.
Hell sjokoladeblandingen over kokosmassen, og sett konfekten kjølig i ca 20 minutter - til sjokoladen har stivnet...

Skjær konfekten i passe store biter og oppbevar i kjøleskapet.
Kos deg...

Tips: Du kan også lage kuler av kokosmassen og dyppe i sjokoladen - dette blir penere, men jeg er litt lat, og velger å gjøre det på den lettvinte måten ;-D

Oppskrift på disse godbitene finner du også i Boken min "Mat for sjelens Søte Fristelser", sammen med 74 andre fristende oppskrifter på godsaker... Boken får du kjøpt HER



♥ Tove

4 kommentarer:

  1. Jeg blir så imponert av all den gode maten som blir laget på alle bloggene rundt omkring. Disse så kjempegode ut :-). Jeg holder på å samle oppskrifter slik at jeg kan holde meg til sunt snop denne julen, og det spørs om ikke disse blir lagt til i listen min :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig Birgit :-)
      Følg med på bloggen. Kommer til å legge ut flere oppskrifter på konfekt i løpet av desember :-D

      Ha en fin kveld videre!
      Tove

      Slett
  2. Hei! Det står en boks kokosmelk. Liten eller stor boks? :-) ...mest sannsynlig liten, men best å spørre for sikkerhets skyld.... ;-)
    Ser kjempegode ut!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Liten boks ja :-) :-) Pass bare på at du ikke kjøper light! Den skiller seg ikke...

      Håper det smaker ;-);-)

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.