mm

fredag 16. november 2012

Makeløse Mocca Muffins...

Nydelige saftige muffins, med smak av sjokolade og kaffe.
Smelter i munnen...




Oppskrift
  • 100 g malte hasselnøtter 
  • 100 g malte mandler 
  • 1 toppet ss kakao 
  • 60 g sukrin 
  • 1 ss pulverkaffe
  • 75 g smeltet smør eller olje 
  • 1 pk Tine kremost naturell (125 g) 
  • 3 egg 
  • 1 ts bakepulver 
  • 1 ts Vaniljeekstrakt
  • Et par spiseskjeer Cacaonibs eller hakket 86 % sjokolade


Bland sammen egg, kremost og sukrin i en blender. Tilsett alt det tørre. Ha i smeltet smør/olje.
Bland alt sammen til en jevn fin røre.
Smak på røra - det er mulig du vil ha den søtere.

Ha røra i muffinsformer. Stek på 180 grader i 15-20 minutter.

Muffinsene kan gjerne fryses.



Nydelig
kaffekos...


Tove

15 kommentarer:

  1. Hei, Tove!

    Bra innlegg, nå har jeg anbefalt det på Lesernes VG og du ser det nederst på vg.no

    Er det andre som skriver en god blogg og vil ha mange nye lesere, ikke nøl med å sende en epost til meg på magnea |a| vg.no

    Hilsen Magne i VG

    SvarSlett
  2. Tusen takk Magne!

    Ha en fortsatt flott helg :-)

    Tove

    SvarSlett
  3. Satte disse nettopp i ovnen! Brukte litt brunt sukker og stevia siden jeg ikke hadde sukrin. Røren smakte ihvertfall helt nydelig :-D

    SvarSlett
  4. Hei.
    1 ss pulverkaffe -Skal den tilsettes tørr eller løses opp i vann?

    Leste ditt innlegg under "Velkommen". Har ikke vært gjennom det samme som deg, men tror du har gitt meg et puff i riktig retning når det gjelder kosthold. Putter i meg altfor mye usunn sukkerholdig snacks.

    Ønsker deg alt godt. Tenk positivt :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord, det varmer :-)

      Pulverkaffen blander jeg inn sammen med det tørre.

      Ha en fortsatt flott kveld!
      Tove

      Slett
  5. Hei
    Har nå klart å trøkke i meg to stk - helt nydelig. Resten går i frysern.
    Jeg dobla sukrin og kakao da jeg ikke hadde pulverkaffe liggende.
    Skal bake disse til jul.
    Mvh Cathrine

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at de falt i smak Cathrine :-)

      Slett
  6. Hei Tove.

    Lagde disse i går, de var nydelig, og veldig enkle å bake. Gikk tom for sukrin, vet du om det kan bestilles fra iherb, eller må en kjøpe det i Norge?

    Håper du har en fin dag.

    Kristine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at muffinsene falt i smak Kristine!

      Jeg bestiller konsekvent sukrin fra iHerb. Mye billigere og akkurat det samme. I USA kaller de det Erythriol, og her er link til merket jeg bestiller:
      http://www.iherb.com/Now-Foods-Real-Food-Erythritol-1-lb-454-g/579

      Lager også min egen sukrinmelis av denne :-D

      Du må gjerne bruke iHerb koden min TOV581 og få 5 $ i rabatt, dersom du ikke har bestilt derfra før :-)

      Ha en super kveld videre!

      Tove

      Slett
  7. Leste oppsummeringen av 2013. Disse så kjempegode ut! Er det mulig å bytte ut kremosten med f.eks kesam?
    Har du forslag til en god "frosting" på toppen også?

    Håper du får et kjempegodt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan helt sikkert bytte ut kremosten med kesam/rømme :-) :-)
      Som frosting kan du jo lage smørkrem (smør+sukrinmelis) med litt kakao f.eks. :-)
      Evt kan du bruke sjokoladeglasuren til denne kaken: http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/sjokoladedrm.html

      Et riktig fredelig og fint nytt år til deg også!

      Tove

      Slett
  8. Hei,
    Prøvde disse og de var kjempe gode:-) Har sett litt på bloggen din i romjula, veldig mange flotte oppskrifter som gir inspirasjon til å velge en sunnere livsstil :-)
    Godt nytt år!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.