mm

onsdag 21. november 2012

Lag din egen Sukrinmelis...

Å lage sin egen sukrinmelis er kjempeenkelt...
Alt du trenger er en blender eller hurtigmikser, og ca 30 sekunder...
Du kjøper enkelt og greitt bare vanlig sukrin/erythriol, og kjører denne i hurtigmikseren til fint pudder - Voila! Sukrinmelis!
Bilde: FunksjonellMat.no

Den ferdig kjøpte melisen synes jeg dessuten ofte blir for grov til mitt bruk, og inneholder gjerne store klumper som er vanskelig å få siktet bort...

Kjøper du sukrin/erythriol på iHerb, blir det dessuten betraktelig mye billigere enn å kjøpe det her i landet.
Bruk gjerne koden min TOV581 og få 5 $ i rabatt.
Dette dekker bortimot frakten som for tiden er på 6 $ for varer under 1,8 kg.
Bestiller du for over 40 $ er frakten gratis, men husk da på at du får 25 % moms på alt over 200,-

Nå når julen nærmer seg kommer jeg til å bruke en del sukrinmelis til blant annet konfekt, desserter og kaker, så jeg har lagt inn en stor ordre med sukrin/erythriol...



Tove

10 kommentarer:

  1. En blender ? Sånn som man bruker til å lage smotihe ??

    SvarSlett
  2. Ja, en helt vanlig blender fungerer helt fint :-)

    SvarSlett
  3. Funker det til å male mandler? Har du noen gang prøvd d ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det går helt fint å bruke blender til å male mandler også :-) Pass bare på å male små porsjoner om gangen, og ikke kjør for lenge.... Da får du nemlig mandelsmør ;-)
      Lykke til!

      Slett
  4. Hmm mandelssmør ja. Skal huske på det ;)
    Takk for hjelpen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, mandelsmør er kjempefint til sitt bruk - kaker og kjeks f.eks.
      Her er noen oppskrifter til inspirasjon...

      http://sjelemat.blogspot.no/2012/07/rabarbrakake-med-mandelsmr.html

      http://sjelemat.blogspot.no/2012/12/sandntter-pa-lavkarbovis.html

      http://sjelemat.blogspot.no/2013/01/chai-krydrede-frokostbiter.html

      Ha en fin dag!

      -Tove-

      Slett
  5. Skal sjekke de ut :)
    Det lønner seg vell egentlig å male mandler selv gjør det ikke ? Syns mandelmel er ganske dyrt og man får så lite :(
    Skal sjekke linkene ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de fleste slike produkter er dessverre dyre her i landet :-( Derfor bestiller jeg mye fra amerikansker iHerb :-D

      Slett
  6. Hei. Så flotte oppskrifter du har. Gleder meg til å sette igang..

    Syns du sukrin er bedre å bruke enn stevia? Skal begynne å bake, men veldig usikker på hvilket søtningsstoff jeg skal bruke. Kommer jo til å prøve dine oppskrifter så da er det vel greit å bruke det samme som du bruker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker kun sukrin ja ;-) Favoritten min for tiden er sukrin gold.
      Jeg har forsøkt stevia, men klarer ikke å like smaken... Synes den blir veldig kunstig... MEN jeg vet at mange synes den er god, så prøv deg frem :-) Det er forskjell på de ulike merkene, og det finnes mange ulike smakstilsetninger. Du får den både i dråper og pulver. iHerb har helt klart billigere varianter enn du finner i norske butikker :-)

      Lykke til med baking og kokkelering! Send meg gjerne en mld om hvilke oppskrifter som faller i smak (eller ikke ;-)..)

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.