mm

søndag 25. november 2012

Kanelkake...

En nydelig saftig og god kake til kaffekosen...



Oppskrift
  • 100 g hvitt mandelmel (evt finmalte skoldede mandler)
  • 1 kopp sukrin
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts xanthan gum eller 1 ss fiberhusk
  • 2 ts bakepulver
  • 2 egg
  • 1 ss kanel
  • 1 dl kokende vann

Bland sammen alt det tørre. Tilsett egg og bland godt.
Tilsett det kokende vannet til slutt, og bland kraftig.

Ha røren i en godt smurt liten rund form. Strø over godt med kanel.

Stekes ved 180 grader ca 30 - 35 minutter.

5 kommentarer:

  1. Kan jeg bare si at du er min helt :D I hvert fall når det kommer til baking og mat.

    Samtlige av de oppskriftene jeg har prøvd fra bloggen din har smakt nydelig.

    Kanelsnurrene her om dagen var en smak jeg har savnet ufattelig mye, og takolefser, suksessterte, ostekake, ja listen kan bare vokse og vokse.

    Blir alltid svært glad når jeg ser det ligger en ny oppskrift ute hos deg ^^, Gleder meg masse til å prøve denne senere i dag.

    Hilsen en stor beundrer

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk for fine ord Mimmaoo, det varmer virkelig :-)
      Det er ikke alltid motivasjonen og inspirasjonen er på topp, så slike koselige tilbakemeldinger lever jeg lenge på...

      Ha en kjempefin kveld videre!

      Tove

      Slett
  2. Føyer meg til kommentaren over her....

    Ha en fin søndagskveld

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Fru Tunheim... :-)
      En riktig fin søndagskveld til deg også!

      Tove

      Slett
  3. Denne kaken ble helt nydelig. Har du prøvd å doble oppskriften og steke den i større form? Kaken var så god at jeg kunne tenke med større porsjon :). Jeg har i andre oppskrifter/andre steder, sett at folk i kommentarfeltet, har prøvd seg på dette med vekslende resultat.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.