mm

onsdag 3. oktober 2012

Lavkarbo snacks - Ristede gresskarkjerner...

Mens jeg var på ferie i Kroatia fikk jeg "dilla" på ristede salte gresskarkjerner.
Dette er perfekt lavkarbosnacks - på pakken står det at det inneholder bare rundt 3 gram karbohydrater pr 100 gram :-) I tillegg inneholder de svært mye fiber.


Vet ikke helt hvor det er mulig å få kjøpt ristede grasskarkjerner her i landet, men kanskje innvandrerbutikker??

 
Nå når Halloween feiringen snart står for døren bruker butikkene å ta inn Gresskar. Da tenker jeg å prøve å lage mine egne ristede gresskarkjerner.

 
Snacks
med god
samvittighet...

2 kommentarer:

  1. Jeg er veldig glad i gresskarkjerner og dette må jeg se om jeg finner....lurer på hvorfor de er blitt hvite..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror kanskje du tenker på Gresskarfrø..? Gresskarkjerner er de frøene som er inne i gresskaret når du deler det.
      Gresskarfrø inneholder mer karbo enn kjernene (ca 12 gram pr 100 gram)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.