mm

søndag 1. juli 2012

RaBarBra - Bar...

Jeg er fullstendig hekta på Rabarbra for tiden, som dere kanskje har forstått ;-)
Denne oppskriften er en variant av en annen oppskrift på energibarer jeg postet for en tid tilbake, men i stedet for gresskarpurè har jeg her brukt rabarbrasyltetøy. 
Den syrlige rabarbraen passet perfekt sammen med sødmen fra de ulike krydderne...
Den nydelige duften av krydder fyller kjøkkenet når disse energibarene står i ovnen...
Disse energibarene er perfekte etter trening, som snacks, eller å ha på lur i vesken når man blir litt småsulten...
Dessuten er de supre å sende med ungene på tur i stedet for sjokolade.










    Oppskrift

  • 50 g hakkede nøtter (jeg brukte valnøtter og mandler) 
  • 30 g kokosmasse 
  • 30 g mandelmel 
  • 30 g solsikkefrø 
  • 30 g gresskarkjerner 
  • 2 ss linfrø
  • 2 ss chiafrø (kan sløyfes) 
  • 2 dl Rabarbrasyltetøy 
  • Evt 1 ss sukrin 
  • 1 ts fiberhusk 
  • 1 ts kanel 
  • 1/2 ts vaniljeekstrakt 
  • 1/2 ts malt ingefær 
  • 1/4 ts malt nellik 
  • En klype salt 
  • 1 egg

Bland alt sammen - smak til med evt litt mer sukrin og kanel.
Smør røren utover en bakepapirkledd plate. Lag en firkant på ca 20 x 20 cm - ca 1 cm tykk.

Stekes i ca 20 min ved 180 grader.
Jeg fikk 18 biter av denne røren.
Oppbevar i en tett boks i kjøleskapet.

        

4 kommentarer:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.