mm

torsdag 26. april 2012

Et lite Vårprosjekt...

En opprydning i garnnøstene mine har resultert i et lite vårprosjekt av restegarn jeg ennå ikke vet helt hva skal bli :-)
Mønsteret hadde jeg hatt lyst til å prøve kjempelenge.




Siden jeg hadde så mange forskjellige farger brukte jeg et gratisprogram jeg fant på nettet, som heter "Random Stripe Generator". Dette er helt supert! Det genererer helt tilfeldige striper ut fra hvilke farger du plotter inn. Blir du ikke fornøyd er det bare å trykke "Refresh" knappen, så kommer det et nytt forslag. Fordelen er at du faktisk kan se det ferdige resultatet :-)




Disse heklenålene har jeg kjøpt på Husfliden. De er supersøte, og laget av tre, slik at de er mye mer behagelige å bruke. Sist, men ikke minst, er de helt geniale, siden det er to størrelser i samme nål!! Den ene enden er f. eks. 5 og den andre 5,5!! At ingen har tenkt på det før... Elsker disse :-)



      

Resultatet av det lille vårprosjektet blir i alle fall fargerikt og friskt. Nå gjenstår det bare å se hva det blir til slutt... ;-)



7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, ikke sant :-) Blir i godt humør av å holde på med det ;-)

      Ha en fin helg!

      Tove

      Slett
  2. Dette har jo egentlig ikke noe med dette innlegget å gjøre, men må bare si det forde: For en fantastisk blogg! Med så vanvittig mye bra oppskrifter! Takk!! Du fikk igang motivasjonen min til å begynne å bake igjen. Vært litt tørkeperiode etter en del dårlige lavkarbo bakst prosjekter! Gleder meg til helga, da skal det jammen testes ut både det ene og det andre! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk for kjempehyggelig tilbakemld Eli-Ann :-)
      Så hyggelig at jeg kan inspirere deg til litt baking.

      Ha en super helg, og lykke til med bakingen!

      Tove

      Slett
  3. Så lurt med de heklenålene, skal jammen se etter dem på husleien jeg også. Jeg hekler en hel del og har metallnåler i alle størrelser. Så sommerlige og friske farger på de du lager, til å bli glad av. Det bølgemønsteret har jeg ikke laget noen gang, så kanskje det også må prøves ut. Du har så mange flotte tips og god inspirasjon! Tusen takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk til deg Fru Tunnheim :-)

      Blir i godt humør av å hekle på dette lille prosjektet ja ;-)

      Heklenålene er et "must" hvis du hekler litt - de er bare helt supre!

      Ha en fin fin helg!

      Tove

      Slett
    2. Kan forresten gjerne sende deg mønsteret dersom du vil ha ;-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.