mm

onsdag 25. januar 2012

Tomatsalat med fetaost og avocado

Tomatsalat er et enkelt og godt tilbehør til alle typer kjøtt - kylling, lam, biff, eller til gode pølser f.eks.
Her har jeg laget en variant med cherrytomater, avocado og fetaost.




Oppskrift
  • 150 g Cherrytomater
  • 100 g Fetaost
  • 1/2 Avocado
  • Olivenolje
  • Salt og pepper


Del tomatene, skjær avocadoen og fetaosten i biter.
Bland alt sammen med en god skvett med din beste olivenolje.
Smak til med salt og pepper.
La gjerne tomatsalaten stå litt på benken og trekke smak fo å bli ekstra god :-) Jeg begynner gjerne med dette tilbehøret, før jeg starter på resten av middagen.







Denne olivenoljen har jeg kjøpt på iHerb - Nydelig!


Bruk gjerne koden min TOV581 når du bestiller fra iHerb - da får du 5 $ rabatt.




2 kommentarer:

  1. Denne skal jeg så absolutt ha til middagen min i dag! Vet du ca hvor mange karbohydrater den inneholder?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det eneste som bidrar med noe karbohydrater å snakke om her er tomatene. De inneholder 2,5 g pr 100 g. Avokadoen inneholder 0,5 g pr 100 g. Vil anslå at hele salaten inneholder ca 4-5 g karbohydrater ;-)
      Håper det smaker!

      Tove

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.