mm

tirsdag 24. januar 2012

Kyllingmuffins

Disse muffinsene er nydelige og mettende. Jeg bruker å ha den med på jobb som lunsj og ungene synes det er kjempegod skolemat!
Selvsagt smaker de best nystekte, men de kan gjerne fryses og tiner fort i mikroen.
Lettvint mat som er greitt å lage en stor porsjon av ;-)



Oppskrift

  • 2 kyllingfileter evt rester av kylling
  • 1/2 rød Paprika
  • ca 100 g ost
  • 4 egg
  • salt og pepper
Stek kyllingfiletene i små biter, eller bruk rester av ferdig stekt kylling. 
Skjær paprika i biter og surr myk sammen med kyllingen mot slutten av steiketiden.

Riv osten - her tar du det du liker best - Norvegia, Jarlsberg, Sveitser, Cheddar...
Bland sammen kylling, paprika, ost og egg.
Ha i muffinsformer.

Steikes i ca 30 min på 180 grader.

Jeg hadde litt lite i muffinsformene ser jeg. Neste gang skal jeg fylle de litt mer opp, og da rekker vel røren til 10 - 12 muffinser vil jeg tro.
Tenker også at det ville vært godt med ulike krydderurter i - oregano, basilikum, dill, gressløk... :-)

2 kommentarer:

  1. Ja det er de :-) Lettvinte og gode! Kan sikkert og så lages med andre typer kjøtt tenker jeg ;-) Bacon eller skinke er sikkert også godt!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.