mm

søndag 22. januar 2012

Velkommen!

Hei og velkommen til Bloggen min!
Mat for sjelen er en blog som kommer til å handle om mat, kosthold og livsstil.

Etter å ha gjennomgått full kreftbehandling i 2009, med operasjoner, cellegift og stråling følte jeg at kroppen var fullstendig utkjørt.
Etter å ha lest en del om kosthold og livsstil bestemte jeg meg for å førsøke å spise mindre karbohydrater. Ikke for å gå ned i vekt - heller tvert om - men for å få kroppen i balanse igjen. Effekten var umiddelbar! Etter en måneds tid med lavkarbo kost hadde jeg betraktelig mer energi og overskudd. Som mamma til to søte, små aktive jenter på 8 og 11 år var dette fantastisk!

Jeg har nå spist lavkarbo/lchf kost i ca 1 år, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har fått et nytt liv!
Energi og overskudd er på topp, og jeg føler virkelig at kroppen min liker dette :-)
Håper du liker bloggen, og finner litt inspirasjon. Kom gjerne med komentarer!




8 kommentarer:

  1. Blir en spennende blogg å følge :-)
    Ønsker deg og dine en super søndag.

    SvarSlett
  2. Koselig! Riktig god søndag til deg også!

    SvarSlett
  3. Velkommen!
    Skal bli koselig å følge bloggen din! Ser allerede at jeg skal forsøke meg på laks med blåmuggost. Det passer min gane veldig bra, elsker laks!:D
    Sterk historie du forteller, og det er utrolig bra at du har fått et bedre liv med lchf. Jeg har nå holdt på i 4 mnd, og kjenner selv veldig godt at jeg og kroppen har det mye bedre. Min gevinst er at jeg også har gått ned 10 kg allerede, og det er godt!
    Ha en superfin søndagskveld!

    SvarSlett
  4. Så hyggelig Petrine! Laks med blåmuggost var nydelig :-D
    Desserten ble ricotta og blåbær. Fantastisk kombinasjon!
    Ha en flott søndagskveld du også :-D

    SvarSlett
  5. Så koselig blogg du har, kommer nok til å følge bloggen din fremover. Lett å relatere seg til deg, da vi er omtrent på samme alder og med barn som er lik i alder! - og jammen har vi spist LCHF omrent ett år begge to, med god effekt på helsa - Takk for at du deler!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for det Hege!
    Så flott at du også trives med LCHF :-)

    Ha en flott kveld, og takk for at du vil følge bloggen min :-D

    Tove

    SvarSlett
  7. Hvor mange personer regner du middagenen dine til?

    SvarSlett
    Svar
    1. Stort sett er oppskriftene basert på 2 voksne og 2 barn :-)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.